… The Rob Awakens

30 11 2016

Så var det dags att väcka denna blog till liv återigen en tredje gång, därav version 3.0. Har nu vart i Thailand i ca en månad, och det har vart bra hittills. Första 10 dagarna så var jag i Bangkok och Pattaya, träffade lite vänner, åt gott och njöt att vara tillbaka i Thailand. Shoppade lite och gick så klart på bio. Dock så har de inte blivit så mycket fotande som ja velat.

Rayong var inte alls som jag trodde, och första tiden här var lite halv tråkigt om jag får säga så. Attackerad av hundjävlar från helvete blev jag oxå när jag skulle knata till 7/11 en sen kväll. Det gör ja inte om igen, i alla fall inte den vägen. Men köpte en slangbella för 20 baht, så man kanske ska ta den med sig vid nästa kvälls promenad.

Men tar en dag i taget, jobbar varje kväll och försöker prestera så gott jag kan. Har helgerna lediga så det känns gott. Senaste helgen har vart den bästa hittills lär jag säga. Fick äntligen träffa teamleadern Johan och hans tjej, superskön snubbe. Liksom träffat Thomas, och nu är dom båda grannar. Inte lika ensamt längre.

Förra fredagen så träffade jag Nae, som kom hit och hälsade på efter jobbet. Väldigt skön tjej med humor. Hon och Johans tjej kom bra överrens så det var riktigt kul. Hon har ju dessutom bil oxå, vilket underlättar att komma ut lite. Vi var till stranden vid Mae Rumphueng och det var riktigt najs. Lång grundt och väldigt varmt i vattnet. Hit blir det lätt fler gånger. På vägen hem så kom stans störtskur, var länge sen jag såg en sån, och de lär inte vara sista gången eller. Tycker fortfarande det är sjukt fascinerande hur mycket det egentligen kommer på en sån kort tid. Love it!

Mitt boende här i Rayong är på ett rätt fint ställe, hyffsat nybyggt med pool och gym. Bor på första våningen, med loftgång och halvöppet ut till parkeringen, hade dock gärnat bott på andra eller högre upp för att komma ifrån bil ljud utifrån som kan vara måttligt störande emellanåt. Men men, det får gå. Vad som är najs är att man får en fri hyra om man signar ett års kontrakt, plus en kupong på 3000 baht på Big C.

På tal om Big C, så hade dom härom veckan ett litet mini zoo på nedersta våningen med exotiska djur. Tyckte de var lite kul att dom hade en röd räv som exotisk. Utöver det hade dom Lama, Bockar, Paddor, Tarantella, Ormar och lite annat. Tyckte dock lite synd om djuren som var där, med tusentals personer totalt, som springer runt burarna, knackar på gallret/fönstret, samtidigt som muzak spelades rätt högt.

Ja det var väl lite kort om första månaden, får se vad kommande helg har att erbjuda, blir nog en mysig helg oxå. Lägger ut en blandning av bilder här, mestadels tagna med mobilen.

Over and Out // Rob

 


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar