…Speed Racer

12 11 2012

Nu var det ett tag sen det blev uppdaterat, och har väl egentligen inte haft nåt sug att skriva heller egentligen. Mycket drama har det varit, av den sort jag inte orkar skriva om. Kanske återkommer jag om det vid ett senare tillfälle, men för tillfället får det utebli. Efter Bangkok, som jag förövrigt saknat just nu, trodde aldrig det skulle hända, men det är ett faktum iaf, så bar det av till Lanta. Återkärt ankomst eller tvärtom? Blandade känslor är det att vara tillbaka. Otroligt mycket har förändrats på ön, så pass att många delar känns som en helt ny ö, medans andra är precis likadant som för två år sedan.

Men att fixa bostad var väl inte det lättaste, men hittade till slut ett via Nuis kompis. Nui var ju hon som jobbade vid Krabi Spesialisten där vi bodde förra gången. Så jag bor 5 meter från skolan typ. Men är inte riktigt nöjd med stället. Visserligen så är rummet väldigt stort och rymligt. Med en vy mot bergen. Dock inget varm vatten eller Wifi, ska fixas, men har inte kommit än så länge. Sen byggs det en bank bredvid, så det är ju byggnadsljud konstant, från morgon till kväll, borrande, hamrande och allt sånt. Inte så himla skojigt. Sen så har ju familjen deras en 2 år gammal kille som bokstavligen grinar och skriker hela tiden. Sånt gillas inte, så det blir att flytta vid månads skiftet. Sen att de inte finns Wifi gör mig galen så man är beroende av nätet väldigt mycket idag.

När rummet var fixat så fixade jag en moppe vid Sweet and Sour bar/restaurangen som är kvar på samma ställe, roligt att dom kommer ihåg en också. Så fick ett pris på 2500 baht för en månad, och det är väl helt okey. Men blir nog att överväga att köpa en moppe sen, blir ju billigare i längden. På kvällen drog jag in till Saladan för att hälsa på Sunisa som jobbar på Coco Restaurant, som för övrigt har riktigt good mat, och rekommenderas varmt till alla som vill testa bra mat. Det var roligt att träffa henne igen, och hennes nya kompis Mai, som är hur söt som helst. Lärde känna ägaren Tony och hans familj, och har efter de vart där varje kväll för att umgås och äta. Hur skönt som helst att åka in dit på kvällen, sätta sig ned och äta och prata och bara relaxa. Och det känns skönt som fan att ha kompisar på ön då jag inte har en enda när jag kom. Naiyana visserligen, men hon är måttligt upptagen med sitt. Och Tony hjälpte mig även att fixa rum där han och hans staff bor, med varm vatten och Wifi, och jag längtar att få flytta dit. Kort på de kommer vid senare tillfälle.

På tal om kort, har inte blivt mycket plåtande den här gången, har tagit lite bilder bara med nya luren jag köpte. Tog ett par bilder på regnet som kom, lika fascinerande varje gång när himlen öppnar sig. Översvämmningar överallt med decimeter vatten på vägarna. Och allt försvinner lika fort som det kom.

Måndag nu, och sitter på rummet i Phuket, åkte hit för att dels träffa vänner och för att handla lite, samt se på bio. Åker tillbaka till Lanta på fredag igen. Minibuss resan till Phuket var gastkramande. En ung kille som chaufför, och då ska det naturligvis gå fort, riktigt jävla fort. Och det ska zickzackas mellan bilarna, i båda filerna. Ingen A/C i världen kunde ha hjälpt att hålla ned kroppsvärmen, då man sitter och blåhåller i allt man kan för att inte studsa som en flipperkula inne i bilen, och för att pulsen låg i 300. Idiot omkörningar, och ska fram först. Välkommen till Thailand!

Bor på ett ställe som heter Yindee Residence på Patong, och blev ett litet fail för mig när jag bokade, i tron att de skulle ligga närma beachen och Jungceylon (köpcentrum med bio). Det är inte direkt gång avstånd, så det var bara att hyra moppe å bege sig ut i Phuket trafiken för första gången. Blir nog att välja ett annat ställe nästa gång jag åker till Phuket.

 

Over and Out // Rob


Åtgärder

Information

2 responses

12 11 2012
Frank

Tjena. Hur mycket betalar du för rummet där på bilderna. Det ligger i skolbyggnaden förstår jag.

17 12 2012
Robert Johansson

Lite sent att svara kanske, men jag fick special för 7000. Vet inte riktigt vad hon ska ha i normal pris.

Kommentera

