…The Resurrection

26 06 2012

Så är vi tillbaka och smyger med bloggen lite grann. Senaste halvåret har man mestadels funderat på vad man ska göra, samt sökt jobb på jobb på jobb utan något bra resultat. Bara dåliga nyheter. Men i Maj verkade det vända. Först fick jag ett sommarjobb på Förlagssystem, ett lagerjobb med böcker, betydligt bättre än ICA Lagret. I samband med det så har jag länge funderat hur jag ska göra med studier framöver, helst hade jag velat hoppa på ett riktigt program i Australien, men den ekonomiska biten föll inte igenom, så är/var tvungen att tänka på andra saker. Jag har ju velat fortsätta med Thai och dessa tankar började sakta men säkert att ta frukt. I början av Juni bokade jag upp mig på samma skola igen, Lanta International Language School, och jag var väldigt välkommen tillbaka, vilket kändes riktigt skoj. Men vad som var lite oroande var ju så klart CSN. Och idag fick jag ett beslut, jag skickade för övrigt in ansökan om CSN i onsdags förra veckan, och idag tisdag, alltså 6 dagar inkl. midsommar helgen och allt så fick jag svar. Måste vara rekordsnabbt svar från dom. Mycket BRA jobbat CSN!! Eloge! Hur som helst så fick jag ett grönt beslut, så det kändes skönt, och nu kan man börka planera mer konkret igen. Så vi får se när jag flyger ner, men längtan är OERHÖRT stor ska ni veta.

I övrigt så har jag, som många på Facebook vet om, tagit upp mitt ritande igen efter 16 års uppehåll. Försöker rita lite manga och läsa tutorials samt se videos för att få till det. Men det krävs mycket träning så jag får ett flyt på det. Beställde även en bok från USA hur man ritar manga, och även riktiga färg pennor, Prismacolor Premier. Superbra pennor med starkt färgpigment. Svindyra å köpa i Sverige OM man hittar någon butik, men Ebay rockar.. billigt å bra. I övrigt så har tankarna även gått om att skriva en bok, eller något. Mycket saker i huvudet.

  

Så blev två av bilderna som jag gjort nu efter nystarten. Som sagt, träning ger färdighet. Men fler färgpennor vill jag ha, med flera olika färger. Blir nog och beställa innan jag åker till Thailand. Men så ser det ut nu, så fortsätta jobba i sommar så blir det nog bra.

Over and out // Rob

 


Åtgärder

Information

Kommentera

