…TV Shows, del 2 av 7

17 10 2011

Dags för del 2 och fem andra serier som man följer, det är ju lite tur att vissa serier kommer under sommaren, för den här säsongen har det blivit lite väl mycket. Men, here goes:

Community

TV Network: NBC

Säsong 3, 24 avsnitt beställda

En serie som jag började titta på efter säsong 1 var klar, och hade egentligen inga förhoppningar kring den. Det var ju en halvtimmes komedi, om vuxna losers som går om kurser i skolan, som ett komvux typ. Men den överraskade mig. Den hade mycket humor och man skrattade gott flera gånger. Komiker veteranen Chevy Chase spelar den äldsta studenten och han är ganska kul ibland. Dock hade jag förväntat mig lite mer av honom, men och andra sidan så finns det en massa andra som måste synas i bild också. Hittills har jag bara sett halva säsong två och håller på att ta mig ikapp. Något som jag saknar just nu är Ken Jeong som spelar Chang. Han var med i säsong 1 ganska mycket, och hade dom absolut bästa replikerna och scenerna. Men han har inte vart med mycket under den hälft av säsong 2, men jag hoppas det blir mer av honom.

Jag följer inte alltför mycket komedi serier, så jag kan inte jämföra med andra serier som går just nu, men jag kan faktiskt rekommendera den här.

 

CSI Crime Scene Investigation

TV Network: CBS

Säsong 12, 22 avsnitt beställda

CBS långkörare som tuffar på. Inne på 12:e året nu och idéerna fortsätter att komma. Nu är det väldigt många forensic tv serier, men den här måste nog vara grunden till allt. Det har blivit så pass populärt att man numer kan söka in till program på gymnasiet, eller om det var högskolan, som specifikt koncentrerar sig på just forensic science. Ganska roligt. Det är väl inte heller en serie som behövs förklaras, för dom flesta vet vad den handlar om.

Nåt som är lite intressant är att under dessa 12 år så är det bara 3 personer som lämnat serien. Grissom (William Petersen) lämnade efter 9 säsonger, och man tog in Ray Langston (Laurence Fisburne) för att fylla tom rummet. Han var dock bara med i 2 säsonger fram till i våras. Och nu under starten av säsong 12 så fylld det återigen av ingen mindre än Ted Danson. Till en början var jag lite skeptisk, men nu efter ha sett premiär asvnittet för säsongen och de som följts, så kan jag inget annat än säga att jag ser fram emot fortsättningen av denna säsong.

 

Desperate Housewives

TV Network: ABC

Säsong 8, 23 avsnitt beställda. SISTA säsongen.

Girlie show säger som flesta att det här, och visst kanske målgruppen är kvinnor i medelåldern, men det betyder ju inte att den är dålig. Tvärtom, så är faktiskt den riktigt bra stundvis. Och har man börjat se en serie, så blir det oftast att man fortsätter att se to the end. De senare säsongerna har väl kanske vart lite svagare, och anledningen att säsong 8 blir den sista, är nog att tittarna har börjat svika lite.

Den är då inte den bästa serien, långt ifrån, men den är inte heller den sämsta. Som alla serier har så har även den här bottennapp avsnitt ibland som man sover sig igenom. Eller så kan man koncentrera sig på att titta på Eva Longoria, och hennes utspel som kan vara riktigt underhållande emellanåt.

 

Dexter

TV Network: Showtime

Säsong 6, 12 avsnitt beställda.

Dexter, alla våras favorit serie mördare. Serien har vunnit emmys flera gånger. Den bygger löst på böckerna om Dexter av Jeff Lindsey. Första boken har jag läst, och är riktigt lik första säsongen, ändå ner till repliker. Bokens slut minns jag som lite mörkare, och manunsförfattarna har tagit sig friheten och ändrat den i serien. Huruvida de andra böckerna är vet jag inget om, men man har säkert lånat element här och var.

Detta är en serie man ser slaviskt, för även den tillhör top 5, och är riktigt blodig ibland. Jävligt spännande är den också, det är väldigt svårt att slita sig när man väl dragit igång ett avsnitt. Tyvärr så kanske serien går i graven efter säsong 6, då Michael C. Halls (Dexter) kontrakt löper ut, och han har begärt mer pengar av TV bolaget än vad dom är villiga att betala honom. Jag hoppas innerligen att dom löser detta, för fansen skull, men samtidigt för sitt eget bästa. Rekommenderas!!

 

Eastbound & Down

TV Network: HBO

Säsong 3, 7 avsnitt beställda. SISTA säsongen.

Har nyligen börjat titta på den här, har en polare som bara älskar den här serien, så jag tänkte väl att jag tar och ser vad det kan vara. Den handlar om Kenny Powers karriär efter att han fått kicken som pitcher i Baseball. Han flyttar tillbaka till sin hemstad och börjar som gympa lärare på en skola. Han är ett jäkla svin, men i hans huvud så är han fortfarande bäst, grym atlet och en riktigt casanova… nåt som inte riktigt stämmer med verkligheten.

Serien är skapad av bland annat Will Ferell och Danny McBride spelar Kenny Powers. Jag har bara sett två avsnitt än, och kan säga att man nästan skäms när man ser honom. Han spelar ju bra, men han får till Kenny så att det blir pinsamt. Han är ju värsta losern. Blir att fortsätta och se om det blir lika roligt framöver. Men jag har ingen aning varför serien bara fick 3 säsonger, kan det vara så att tittarna svek den? Är den inte alls lika bra mot slutet? Det återstår att se.

Så, det var fem till serier som man följer. Fler kommer…

Over and Out // Rob


Åtgärder

Information

3 responses

17 10 2011
…TV Shows, del 1 av 7 « Robbys Blog

[…] Del 2 […]

17 10 2011
Mats

The Wire🙂 Just love it

19 10 2011
Robert Johansson

Hehe.. Har inte sett den…😛

Kommentera

