…The Butterfly Effect

19 04 2011

Ledigheten är nu över, och det har vart lite halvtråkigt här på ön under Songkran. Mestadels föra tt det mesta här har slagit igen för säsongen, och folk har börjat fly från ön, med all rätt. Och detta är bara början. Lågsäsongen kommer nog vara som en gammal western stad, med tumbleweeds som blåser förbi en när man går ut. Och kanske, bara kanske, så kanske man kan höra den klassiska clintan-western-duell jinglet viska förbi med vinden.

Fick besök av en fjäril på balkongen också, och denna satt kvar i princip hela dagen. Poserade för kameran gjorde den också.

  

Efter lite googlande och efterforskningar så hittade jag vad det är för fjäril. Det är en Common Eggfly (Hypolimnas bolina), som även går under namn som Blue Moon Butterfly (låter som ett bar namn) och The Great Eggfly. Ska visst finnas över hela södra Asien och Australien/Nya Zeeland. Denna på bild är hane, då honan visst ska vara brun. Vingspannet är mellan 70-85 mm, så den är lite större då än dom hemma i Svedala. Den var då inte rädd alls när jag tog fram kameran och körde upp den i nyllet nästan på den.

Idag var vi även in till Krabi på ännu en visa run. Skönt att man slipper åka till gränsen eller längre för att få en stämpel i passet. Och proceduren tog lite längre denna gång än sist. Men oj vilken PMS kärring som satt på kontoret, Peter fick henne först, men lyckligtvis fick hon andra uppgifter och en annan person tog över arbetet. Men som vanligt är det ALLTID någonting som ska strula till det, även om det är en liten sak, så är det alltid nåt som ska få tankarna att härja. Av alla dokument så var MIN första sidan INTE signerad av den person som fixat allting. Problem tänkte jag på en gång. Varför alltid jag. Men  det gick bra. De sa först att de skulle ringa upp skolan och få det ordnat på nåt sätt, men när det var min tur så sa damen att det är lugnt. Ta med pappret tillbaka och få det signerat och kom tillbaka när du har vägarna förbi. Stämpeln fick jag så allt är i sin ordning. Och så vitt jag förstår så behöver vi inte åka tillbaka in till Kravi var 3;e månad för att förnya, utan vi fick en fin stämpel som det står 17:e Februari 2012 på.

Efter proceduren var det iväg att äta, och sen lämna av Ning vid flygplatsen, och sedan tillbaka till Lanta. Skola imorgon igen, och nu är det bara jag och Anders i klassen, och om 3 veckor blir det bara jag i klassen. Det kommer bli mindre roligt tror jag. Alltid kul med en eller två kompisar, så man kan bolla fram och tillbaka med varandra. Men det är väl bara att försöka utnyttja situationen och göra det till det bästa.

Over and Out // Rob


Åtgärder

Information

2 responses

19 04 2011
Frallan

Du har ju Blue Moon på Klong Nin! Inte långt ifrån White Rock. Helt ok pizza där!

För övrigt så är filmen Butterfly Effect sevärd.

6 05 2011
M.prik

Läser vidare med ett leende

Kommentera

