…Hard Rain

31 03 2011

Nu var de ett tag sen jag skrev sist, men det har inte hänt mycket sen dess. Det har i princip regnat varje dag, hela dagarna, så då finns det inte mycket att göra. Tandläkaren gick bra förra veckan, men var sjukt nervös inför rotfyllningen. Men dom skötte det bra, och efter dubbel dos av bedövning så gick det hur bra som helst. Somnade nästan i stolen. Men ska dit igen 3 gånger till, och nästa blir nu på lördag, så får se hur det kommer att gå då. Förutom det så har det vart pluggandet inför den här veckan då vi har prov igen, 4 del moment igen, en för var dag.

I söndags så kom Ning och hälsade på, och var till Krabi Airport för att hämta upp henne med minibussen. Det gick bra och för första gången så var minibussen tillbaka 50 minuter före utsatt tid. Skitbra, så kom man hem innan mörket.

När jag satt och väntade på minibussen till Krabi kom denna lilla krabat springades till fönstret och tittade in. Väl hemma igen så var det bara att börja plugga lite inför kommande prover, och Ning försökte hjälpa mig lite.

Första provet på tisdagen var läsning, och det var svårare än förut, men det gick bra och jag klarade det. Just nu bryr jag mig inte så mycket över själva resultatet, bara det blir godkänt är jag nöjd. På kvällen så var till Strandbaren en bit bort, dels för att säga hejdå till Martin som drar tillbaka till Sverige, för att sedan komma tillbaka i höst för att fortsätta. Vi åt gott och det blev Svenska köttbullar där, men dom var inte alls lika goda som på The Tavern. Men det gick ned i alla fall. Deras vårrullar var dock riktigt goda.

Anders och hans tjej var med också. Och när det nästan var dags att fara hemöver för mer plugga, så kom Naiyana och Siri. Men det är väldigt tråkigt att det ska regna hela tiden, det blir lite småkyligt att sitta vid stranden och äta då.

På onsdagen, igår, så hade jag lyssningsprov och det gick över förväntan och det gjorde mig rätt glad. Trodde det skulle gå åt helvete. Och denna dag så var det i princip uppehåll hela dagen, väldigt skönt, då man äntligen kan åka nånstans och hitta på nåt. Så jag åkte in till Saladan och köpte mig en regnrock som troligtvis kommer att komma till användning framöver. Efter det åkte vi ner söderut nästan till National parken, men precis innan de dåliga vägarna började, så svängde jag av ner till stranden för att kika lite, då jag inte vart dit där nere.

Fick även i tisdags ett litet brev med minneskort i för kameran av pappa. Sjuk snabb leverans. Skickade i fredags och kom fram på tisdagen. Tack pappa för det.

Som sagt, det senaste veckorna har det regnat en hel del, kraftigt emellanåt och mycket duggregn och lätt regn, tillräckligt för att man inte kan göra nåt ute. Och det har stormat en hel del ute på havet, vilket gjort att riktigt stora vågor slår in på ön, och i stort sett äter upp beachen. På sina ställen har vattnet gröpt ur stranden så det är en dryg meter djup kant. Fick även höra att 3 västerlänningar hade tagit egen båt ut för att åka till Phi Phi när det var sådana vågor. Dom kom aldrig fram. Idioter säger jag. Får skylla sig själva, är man så jävla dum å beger sig ut när det är som värst, så får man skylla sig själv.

Kaotiskt har det varit lite här och var enligt nyheterna. Koh Samui verkar tagit mest stryk, med båtar och flygplats avstängda så man har inte kunna ta sig dit eller ifrån. Översvämmningar är det överallt också, där Krabi fått en stor smäll. 200 personer ska enligt uppgifter saknas ute på lansbygden där stora jordskred skett och en massa hus har försvunnit. Skolan ska visst anordna nån form av hjälp har jag hört, så man kan åka dit på lördagen och dela ut förnödenheter till byborna. Men tyvärr kan man inte följa med då jag måste till tandläkaren. Skulle visserligen kunna boka om, men är nog lika bra att få det gjort, då jag bara har en temporär lagning för tillfället. Men Koh Lanta har tydligen haft väldigt mycket tur med regnet då den inte har orsakat några större problem. Det enda som vart ”problem” är väl dom som velat åka till Phi Phi eller Phuket, då båtarna inte gått på 3 dagar.

Så vi får se om vädret ger mig sig och blir bättre snart. Vill ner på stranden och sola lite. Och imorgon har jag sista provet, intervju, så håll tummarna att den går bra.

Over and Out // Rob


Åtgärder

Information

2 responses

31 03 2011
Mats

Gu va kul att det går bra på proven o att du fått sällskap🙂
ÄckelMartin som ska tillbaka.. usch på honom säger jag bara

31 03 2011
Robert

Tack så mycket Mats🙂 Ja, det har gått bra hittills fast man vart mer eller mindre motiverad den här månaden. Kommer nog åka hem någon gång i sommar, runt juli/august🙂 Så då måste vi ses!!😀

Kommentera

