…A Sound of Thunder

8 03 2011

Helgen har varit  mer än lugn. Under fredagen hände inte speciellt mycket, har ju varit ledig ifrån skolan under halva veckan, så det har varit grymt skönt. Man har gått och funderat en del på nästa kurs som började igår, intermediate. Och så har man gått och hoppats på lite mer åska och blixtar. Fredags kvällen bjöds på lugnhet, senare mot kvällen så åkte jag och Peter upp till Siri och Jimmie för att kolla läget, och där fanns en del människor. David var där också och han lånade kameran en sväng för att kolla lite och testa.

Blev en rätt sjysst bild, tack David för det. Lär försöka experimentera lite jag också. Resten av helgen var jag så gått som inne hela tiden. Var riktigt skönt att göra ingenting typ, och bara slappa.

Hopp till måndage. Dagen börjar med att vår klass fick hoppa in i en redan pågående klass på intermediate. Och de ligger både 8 och 4 veckor före oss. Och en ny lärare fick vi oxå, som inte alls var på samma nivå som Memmy gällande engelskan. Svårt att förstå henne ibland, och enligt dom andra studenterna som haft henne ett tag så kan hon bita till ibland om man inte förstår vissa saker. Kommer bli en jobbig tid är jag rädd för. Och jag kommer absolut inte få lika bra resultat den här gången. Men men, bara man får godkänt på kursen så var det skitsamma. Och nu först så ska vi få lära oss alfabetet IGEN, men på rätt sätt, på det thailändska sättet. Vilket irriterar mig, varför gör dom inte det från början, att lära ut det redan i nybörjar kursen. Istället för att lära sig det en gång då, och sen igen i intermediate.

När dagen var slut så börjad det bli riktigt mörkt på himlen, så de var bara att åka hem illa kvickt. Någon timme senare så öppnade herrn däruppe gylfen och det pissade ut av bara helvete. Och åska och en jäkla massa blixtar. Helt underbart. Synd att de flesta blixtarna höll till bakom huset eller nåt, så det bara flashade till sen kom det smällar efter smällar. Och det lär ha varit bland det värsta åskvädren jag varit med om vad jag kan minnas. Mäktigt och coolt. Vill ha mer!

Efter denna video, så small det som fan. Så ungjävlen nedanför sprang ut ifrån sitt boende med händerna för öronen och sprang runt som en yr tupp. Skitkul.

En stund senare så kom Anders in och vi stod på balkongen och snackade. Och så blixtrade det till, i flera sekunder inte långt ifrån stranden. Skitmäktigt.

Idag tisdag så var det då dags för diplom utdelning för oss som klarat nybörjar kursen. Nåt som jag inte såg fram emot, då jag inte är någon talare. För det var ju nåt som dom självklart ville. Att säga något mer än bara ett tack och sen sätta sig på arslet.

Martin ser lite fundersam ut när han proppar i sig vatten melonen, och Ander ser rätt nöjd ut med sitt diplom. Även jag. Skönt att den delen är avklarad nu. Tackade lärarna för att dom har gjort ett bra jobb, och att resan hit har varit omtumlande men intressant.

Over and Out // Rob


Åtgärder

Information

Kommentera

