…Nothing but Calm!

11 01 2011

Det har inte hänt mycket sedan jag skrev sist, men det kanske är dags att skriva lite i alla fall. Inga foton blir det dock, för jag har inte tagit någonting denna gång. Årets första skolvecka gick mer eller mindre smärtfritt, vi fick en ny lärare och hon är otroligt snäll. Nästan lite för snäll emellanåt. Av den anledningen så kan det bli lite för soft, men man får försöka lära sig ordet diciplin så kanske det löser sig. Det som man inte ser fram emot nu är resan ner till Malaysia för att göra en visa run så vi får student visum. Dels en lång tripp dit, och att man missar en massa dagar i skolan. Känns inte alls bra.  Men det är ett måste, för nästa fredag måste vi ut ur landet för att få en ny stämpel. Egentligen har vi ju ett helt visum kvar att utnyttja, men om vi nu kan få studentvisum istället så hoppar vi på det tåget. Då behöver vi enligt uppgifter bara åka ner till gränsen var 90:e dag, in i Malaysia, få en stämpel, sen in i Thailand igen, ny stämpel.. ska ta ca 10 minuter då. Men under detta visa run så lär vi stanna i 1-2 dagar.

På tal om visum, fick höra nåt helt jävla sjukt i skolan. En tjej där, nämner inga namn, hon har gjort overstay sen i början av november förra året. Hur jäkla dum får man vara. När det pratas om visa runs och visum nästan dagligen på rasterna i skolan så måste hon bara ha hört. Man kan fan inte ignorera en sån viktig sak. Så nu ska hon få böta 20.000 baht och riskera att bli svartlistad från landet. Grattis!!!! Idiot!!! Men och andra sidan så skiter jag väl i det, bara jag ordnar mitt. Men lite roligt att det finns så fundamentalt dumma människor. Så har man nåt att skvallra om.

Annars under veckan så har det varit väldigt lugnt, lirat lite WoW på kvällarna, pluggat lite ord och varit till stranden och badat. Det har varit lite småkallt i vattnet och bada, vissa dagar så nästan drar man sig för att gå ner i vattnet för att det är lite kyligt😉 Och häromdagen så tog jag en Aloe Vera massage på stranden. Det var riktigt skönt. De ville att ja skulle ta av mig shortsen först, men det kunde ja ju inte göra, hade ju fan inget under. Hade sett ut de när folk går förbi utanför å tittar in. Men grymt skönt var det, man blir riktigt sval efter en sån massage. På tal om massage, så fick vi i klassen ett presentkort till Dreamy Spa för att vi hade klarat av första delen i kursen. Och idag fick vi resultaten av slutprovet vi hade innan jul. Fick lite över 80% godkänt av 100 möjliga. Men fan, hade jag bara pluggat in mera vokaler så hade den siffran säkerligen legat runt 90%.

Förutom det här så har det varit en ganska händelselös vecka. Jo, fick ett överaskat samtal ifrån Falun också på mobilen via Skype. Fattade NOLL först, trodde någon drev med mig. En thai tjej pratade thai i en rasande fart med mig. Fattade på ett ungefär vad hon sa, men det gick så jävla fort, men sen förstod jag att det var Micke_Priks fruga som ville ”testa” mig. Haha. Tack Micke, det var kul att du ringde. Kommer du ner får du höra av dig.

Just det, studentvisumet som jag och Peter får kommer att räcka fram till mitten av februari 2012. Och ikväll har Job 2 Do ännu en konsert här på ön. Men det börjar bli lite tröttsamt på deras dunder hit Do To Tam. Så de blir inget. 300 baht inträde skulle det kosta, och 400 baht så får du en gratis drink. Hur tänkte dom där egentligen?

Over and Out // Rob

P.S. Just det. Grattis Rebecka för fan. Visste dock redan allt😛 Men kul!!!


Åtgärder

Information

One response

14 01 2011
Micke_prik

Skrattar!, Ja det var ett litet hyss från oss. Jag var ganska rund under foten också. Ringer och pratar nån dag igen, dagtid för dig😉.

//Micke o Rung

Kommentera

